Bra energi hela vägen.

Så uppade elbolaget sin NPS rejält!

Utmaning 

En bra start underlättar alla långsiktiga kundrelationer, men hur bekräftar och förlänger man känslan av ett bra val som också ger resultat över tid?

Lösning 

Elbolaget ville inleda varje ny kundrelation med extra bra energi. Med det egna CRM-systemet enkelt integrerat i UpUps plattform kunde man hälsa varje ny kund välkommen per automatik tillsammans med en fräsch smoothie att hämta ut samma dag som den första elen strömmade fram i ledningarna.

Resultat 

Som ett direkt resultat av en energifylld start ökade elbolaget sin NPS rejält – med ännu fler kunder som alltså rekommenderar elbolaget till andra. Tack vare enkel integration och administration fick man också gladare medarbetare på resan!

Kolla hur UpUp kan hjälpa dig!

Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan så hör vi av oss.

Föregående
Föregående

Tacka för ansökningar!

Nästa
Nästa

Sveriges glassigaste employer branding