Bekräfta val som stärker relationen.

Någon som gjort ett nytt köp, tagit ett bra beslut eller kanske börjat en ny tjänst? Förläng känslan och stärk relationen med en uppning som bekräftar valet.

Case

Bra energi hela vägen.

Så uppade Vattenfall sin NPS rejält!

Utmaning 

En bra start underlättar alla långsiktiga kundrelationer, men hur bekräftar och förlänger man känslan av ett bra val som också ger resultat över tid?

Lösning 

Vattenfall ville inleda varje ny kundrelation med extra bra energi. Med det egna CRM-systemet enkelt integrerat i UpUps plattform kunde man hälsa varje ny kund välkommen per automatik tillsammans med en fräsch smoothie att hämta ut samma dag som den första elen strömmade fram i ledningarna.

Resultat 

Som ett direkt resultat av en energifylld start ökade elbolaget sin NPS med 20 punkter – med ännu fler kunder som alltså rekommenderar Vattenfall till andra. Tack vare enkel integration och administration fick man också gladare medarbetare på resan!

Kolla hur UpUp kan hjälpa dig!

Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan så hör vi av oss.