Visa uppskattning på Alla hjärtans dag!

Under Alla hjärtans dag spenderar svensken i genomsnitt 500 kronor på presenter, så många tycker dagen är viktig. Men samtidigt är det många som inte blir sedda och kanske inte får den där kärlekshälsningen de längtat efter.

När såg du din kund eller medarbetare med

en mikrogåva senast?

Se individen i vardagen

På UpUp brinner vi för att se varje individ och att i vardagen visa uppskattning och omtanke till alla vi bryr oss om. Vi vill dela med oss av värdefulla tips inför Alla hjärtans dag, som ditt företag kan inspireras av för att överösa dina kunder och medarbetare med kärlek. Samtidigt som ni stärker ert varumärke. Vad passar bättre än att rivstarta året med en kärleksbomb!

Stick ut och gör skillnad

Tiden kring Alla hjärtans dag kommer att genomsyras av kampanjer där olika företag vill att vi konsumenter köper något av dem. Det kommer finnas en mängd erbjudanden till dig som är “VIP-kund”. Här kan du sticka ut och göra skillnad. Berätta för dina kunder och medarbetare hur tacksam du är över er relation på ett genuint sätt. Berätta vad de betyder för dig med en omtänksam hälsning och en väl utvald mikrogåva. 

Sprid kärlek med referral marketing

Kärlek när den är som bäst, är väl ändå när man delar den tillsammans med någon. Uppmana dina kunder att rekommendera något ur ditt sortiment. Gärna kopplat till Alla hjärtans dag.

Den som ger rekommendationer och lämnar sitt mobilnummer blir uppad för att de sprider kärlek med både ett tack och en fin mikrogåva. Det är en klockren win-win situation, för både er som företag och era kunder.

Dessa referral erbjudanden kan se olika ut, men oavsett upplägg så brukar det vara mycket uppskattat från båda håll. Du får spridning och möjlighet till fler kunder och ökad försäljning, samtidigt som kunderna får ett personligt tack – som bara är just ett tack, helt kravlöst utan ytterligare krav på köpprestation.

Digitala gåvor istället för fysiska gåvor

Vissa presenter funkar alltid. Under just Alla hjärtans dag är rosor och choklad exempel på sådana. Men hur gör man när personalen är utspridd över hela Sverige? Eller det faktum att vi alla kanske inte ens kommer in till jobbet den 14 februari? Och kunder och leverantörer ska vi inte prata om.

UpUp är inte bara en snäll och omtänksam tjänst. Vi värnar också om vår planet och vårt samhälle. Heja hållbarhet, helt enkelt. Genom att uppa din chokladask kan du säkerställa att alla kan hämta ut den där de befinner sig. Du behöver inte heller ombesörja inköp, distribution och får inte heller några överblivna askar. Dessutom betalar du bara för de gåvor som blir inlösta. Miljövänligt och ekonomiskt. Och det viktigaste av allt – oerhört uppskattat. 

Marknadsföringens möjligheter är oändliga

Det går att hitta på alla möjliga sätt att visa sina kunder och medarbetare uppskattning. Det enda som sätter stopp för möjligheterna är din fantasi! Det viktigaste är att du gör, men ha också tydliga mål med vad du vill få ut av din aktivitet. Är det ett leende och energi, är det en visad uppskattning tillbaka, ökat förtroende eller ökad varumärkeskännedom eller vill du se en effekt på eNPS eller NPS:en? 

Oavsett mål, är det viktigt att du ser till att du jobbar med rätt verktyg och funktioner för att optimera dina relationer på bästa sätt. Vi hoppas att du fått värdefulla tips inför den kärleksfulla högtid vi har framför oss. 

Och viktigast av allt. Kom ihåg att det är oerhört uppskattat att bli sedd – särskilt på en dag som denna. Men låt det inte bli en vana att följa de stora högtiderna. Det kan t.o.m. vara ännu bättre att uppa när en kund eller medarbetare inte alls hade förväntat sig något. 

Behöver du hjälp att komma igång med ditt uppande? Kontakta oss så hjälper vi dig!  Är du inte redan kund idag? Bli det här!